איך מתחילים קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב? מה פרסום כזה יכול לתת לי כבעל עסק? במה זה שונה מערוצי שיווק אחרים? אתר הוידאו מספר אחד בעולם Youtube .
איך פרסום ביוטיוב יכול לעזור לעסק שלך?
קצת נתונים:
יוטיוב הינו אתר הווידאו הגדול בעולם, כאשר בישראל יש לו למעלה מ-3.5 מיליון יוניקים שונים (מקור – גוגל ישראל)20% מתוכם דרך המובייל.
האתר ה-3 בגודל החשיפות שלו בישראל אחרי גוגל ופייסבוק עם 67%.
האפליקצייה מספר 1 באייפון.
אסטרטגיית הפרסום ביוטיוב דומה בסגנון לגוגל יש אפשרות לדחוף יותר את הסרטון שלך ויש אפשרות להציע לקהל יעד שמעוניין בצפייה.
חשוב להבין מה הסיבה שבגללה אתם רוצים לקדם את הסרטונים שלכם. לכל סיבה שתרצו סביר להניח שתשמשו בכלים אחרים וחשוב להיות מפוקסים על המטרה שלנו לפני שאנחנו מתחילים.
אז למה בכלל אנחנו רוצים לקדם את הסרטונים שלנו ביוטיוב?
מטרות חשיפה/מודעות – אנחנו רוצים לייצר חשיפה רלוונטיות אצל קהל היעד שלנו לסרטון ולחשוף אותו לשירותים/מוצרים שלנו.
העדפה – העדפה של הגולש למוצר שלנו בסביבה התחרותית.
תנועה איכותית לאתר/לידים – הבאת גולשים לאתר לאחר שהם צפו בסרטון.
הגדלת ה-Counter – אנחנו רוצים להשוויץ במספר צפיות גדול/שימוש בסרטון למטרות ויראליות/פוליטיות וכו'.
יוטיוב למעשה מוכרת לנו מוצר שנקרא True View
את ה-TrueView אנו יכולים להזמין במספר פורמטים שונים של מודעות:
In-Search
מודעה אשר תופיע כאשר משתמש יחפש תוצאות של סרטונים בתוך YouTube (די מזכיר את הפעילות בשימוש בחיפוש בגוגל).
In-Display
מודעה אשר תופיע לצד סרטונים רלוונטיים או בתוך הסרטונים עצמם. היא יכולה להופיע באחת מ-2 הצורות הבאות
In-Slate
מודעה שתופיע בתוך סרטונים לפני הצפייה (עבור שותפים עסקיים של גוגל) ובה המשתמש יוכל לבחור בצפייה בסרטון שלכם או בצפייה בפרסומות בתוך הווידאו שהוא בחר.
In-Stream
אלו סרטונים שמתחילים לרוץ באופן אוטומטי לפני סרטונים אחרים ב-YouTube כאשר למשתמש יש אפשרות לדלג על הסרטון בתוך חמש שניות. אם המשתמש לא דילג על הסרטון בתוך 5 שניות – נספרת צפייה לסרטון והוא יכול להמשיך לראות אותו.
המאפיינים של הפורמטים:
In-Search
יכול למעשה להופיע רק בחיפוש.
In-Slate
יכול להופיע בתוך הסרטונים באתר YouTube ובתוך רשת התוכן של גוגל. באופן עקרוני עדיף להפריד את הקמפיינים לרשת התוכן ול-YouTube עצמו לצרכי אופטימיזציה.
In-Display
יכול להופיע ליד סרטוני ה-YouTube ויכול להופיע גם ברשת התוכן של גוגל כמודעה עצמאית (גם פה מומלץ להפריד את החשיפה לקמפיינים שונים.
In-Stream
יכול להופיע לפני סרטוני YouTube ולפני סרטונים ברשת התוכן של גוגל (גם פה מומלץ להפריד את החשיפה לקמפיינים שונים).
יש לנו 3 אפשרויות לרוטציה בין סרטונים בקמפיין שלנו:
Optimize for views
בהנחה שאנו רוצים למקסם את כמות הצפיות בסרטונים נבחר באופציה זו.
Optimize for conversions
בהנחה ויש לנו על הסרטון קריאה לפעולה של המשתמש ובה הוא יבצע פעילות כלשהיא בעמוד הנחיתה (רכישה/ליד/צפייה בעמוד מסוים) אנו נבחר באופציה זו.
Rotate evenly
אפשרות זו למעשה מריצה את כל הסרטונים באופן שווה. נשתמש בה כאשר נרצה לייצר חשיפה שווה (פחות או יותר) למספר סרטונים או לצרכי בדיקה ואופטימיזציה של הקמפיין שלנו.
הערה חשובה- חשוב מאוד על מנת לא לחרוג מהתקציב להגביל חשיפות.
טיפים להצלחה באופן מייד ולטווח קצר:
במידה ויש כמה סרטונים , להריץ ביחד ולראות מה עובד טוב יותר.
לבחון את הקראיטיב במודעות שלנו לראות מה עובד טוב יותר.
לא לחפש למכור מיידי או לכתוב בצורה מכירתית זיכרו זה עוד סרטון וידאו.
איזה תמונה מניע יותר? מה היה מניע אותכם יותר?
Anotantione קהל גולשים שרשום ביוטיוב השתמשו בו למיקוד.
אפשר לעשות קראיטיב נכון גם בתקציבים נמוכים.
הערה חשובה- חשוב מאוד על מנת לא לחרוג מהתקציב להגביל חשיפות.
Comments are closed.