5 דברים שצריך לדעת על קידום אתרים אורגני

קידום אתרים בימינו עובד בצורה דואלית המשלבת קידום ממומן, כמו למשל פרסומות בגוגל או ברשתות החברתיות לצד קידום אורגני. קידום ממומן משיג תוצאות מהירות אך יחד עם זאת חשוב גם להשקיע בקידום האורגני על מנת להשיג תוצאות לטווח הארוך. להלן 5 דברים שצריך לדעת על קידום אורגני.

חשיבות התוכן

מקדמי אתרים עובדים לפי מילות מפתח ושמים על כל את הדגש בקידום האורגני. חלק גדול מהקידום האורגני כולל כתיבת מאמרים המשלבים בתוכם את מילות המפתח. זהו בהחלט דבר חשוב אך לפעמים אנו שוכחים שחשוב גם להקפיד על תוכן איכותי. ישנם מקדמי אתרים המסתפקים במאמרים בעלי איכות ירודה אך משלבים את מילות המפתח הדרושות. זוהי בהחלט טעות להתפשר על איכות התכנים; חשוב ליצור תכנים איכותיים אשר באמת נותנים ערך מוסף למי שקורא אותם. אתם בוודאי לא רוצים מאמר באיכות נמוכה באתר העסק שלכם.

בניית קישורים

מנוטעי החיפוש מנתחים את האתר שלכם לאורכו ולרוחבו בדיוק כפי שהם עושים עם אתרים אחרים. אחד הדברים שמנועי החיפוש בודקים הם הקישורים מהאתרים אחרים אל האתר שלכם. קישורים הם דבר חשוב מאוד בקידום אורגני אך אתם טועים אם אתם נוקטים באסטרטגיה של כמה שיותר, יותר טוב. בהחלט יש הבדלים בין הקישורים השונים. יש להיזהר מכל מי שמציע לכם בניית קישורים בכמויות תמורת מחיר נמוך; קישורים אלו הם מאתרים אשר נבנו במיוחד למטרה זו ואינם מדורגים במקום גבוה במנועי החיפוש, אם אתר המדורג במקום נמוך מקשר אל האתר שלכם, מנוע החיפוש יתייחס אליכם באותה המידה.

שיווק באינטרנט

אם זה לא יועיל זה לא יזיק

טעות של חובבנים היא לנקוט בכל מיני שיטות קידום אתרים ״אגרסיביות״, כמו למשל בניית כמות גדולה של קישורים באיכות נמוכה או שיטות המנסות להתחכם עם מנועי החיפוש. אתם טועים בגדול אם אתם חושבים שזה לא מזיק. בהחלט ישנם מקרים בהם גוגל מענישה אתרים וזורקת אותם מתוצאות החיפוש; דבר כזה יכול לתת מכת מוות לאתר שלכם.

אין זבנג וגמרנו

עסקים הבונים אתר מבינים את הצורך בקידום אתרים ומחפשים מומחים שיטפלו להם בנושא זה. אך מי שאינו מכיר את תחום האינטרנט יכול לטעות ולחשוב שמדובר בפרויקט חד פעמי. האמת שקידום אורגני לוקח זמן רב יחסית ותמיד דורש עבודה נוספת. בשום פנים ואופן אל תטעו לחשוב שמדובר בפרויקט חד פעמי, בדיוק להפך, זהו פרויקט מתמשך.

לא רק גוגל

שמדברים על קידום אתרים לחברות, כולנו מכירים את מנוע החיפוש של גוגל וכולנו מבינים את חשיבותו. אך אל תטעו לחשוב שאת כל מאמצי הקידום האורגני יש לכוון גוגל, בהחלט ישנן אפשרויות אחרות. לא קיימת סתירה, ניתן במקביל להשתמש באמצעים נוספים. גם הרשתות החברתיות הן חשובות מאוד בתחום הקידום האורגני ובהחלט מתקיים קשר בין מנועי החיפוש לבין הרשתות החברתיות כאשר מנועי החיפוש מדרגים את האתר שלכם.