הפקת סרט מוצר – מה זה אומר בעצם?
כמה פעמים קיבלתם למייל או לעמוד הפייסבוק שלכם, סרטון קצר על מוצר מסוים? סרטון שבא להראות לכם את התכונות של אותו מוצר, את הסגולות שלו, בא ללמד אותכם מה הוא יכול לעשות וכיצד הוא יכול לעזור לכם.
מדובר בסרט מוצר, אך זה רק אחד מהמטרות שלו שכן למעשה יש לסרטים כאלה מטרות שונות ומגוונות. הפקת סרט מוצר מיועד בשביל להאיר את הזרקור על מוצר ספציפי אחד מכוונות שונות, כפי שנוכל בהמשך. אנחנו יכולים לראות סרטים כאלה, גם על מוצרים חדשים וגם על מוצרים קיימים.
לפני שנסביר מתי וכיצד עושים סרט מוצר, חשוב להדגיש, לא כל על מוצר נעשה סרט תדמית כזה וגם לא נציג אותו בפני כל קהל, אין טעם בכך, אנחנו נעשה סרטים כאלה על מוצרים ספציפיים ומתוך כוונות ברורות לפנות לקהלים מיוחדים.
מתי ולשם מה עושים סרט מוצר
אנחנו יכולים לראות 3-4 סיבות עיקריות מדוע חברות בוחרות לפנות למסלול של הפקת סרט מוצר.
סיבה ראשונה, מתוך כוונה להכיר אותו לשוק, להשיק אותו. במקום להסתפק בשלטי חוצות או דברים דומים, מפיקים סרט מוצר אשר נועד להכיר אותו לציבור הרחב. אנחנו יכולים לראות סרטים כאלה בלא מעט אירועי השקה למיניהם ובאירועים אחרים.
סיבה שנייה, סרט מוצר נועד להבליט את התדמית של החברה דווקא. כשהחברה רוצה להראות שהיא מתחדשת, משתנה, הופכת להיות הרבה יותר מקורית וצעירה, היא מציגה את המוצרים שלה, במיוחד בתקופה בה היא משדרגת ומשנה אותם.
סיבה שלישית, סרט מוצר נעשה לא מתוך כוונה ללמד את המשתמשים כיצד להשתמש בו. כאן הכוונה לסרט שמיועד כבר ללקוחות אשר קנו את המוצר וצריכים לדעת כיצד להשתמש בו.
השימוש באופציה של הפקת סרט מוצר גבר בשנים אחרונות, בין היתר בגלל שכיום אפשר להציג אותו דרך האינטרנט, בין אם זה דרך יוטיוב, עמודי פייסבוק וכדומה, כמו כן היום נערכים הרבה יותר אירועי השקה מתוקשרים מאשר בעבר ולכן משתלם להציג סרטים כאלה, כמו שעושות, למשל, חברות אלקטרוניקה או רכב גדולות.
Comments are closed.