מה עדיף פרילנסר או חברה ?

אומנם נכתבו אין סוף מאמרים בעניין, החלטתי להציג עבורכם את היתרונות והחסרונות שיש לעניין.

מקדם אתרים פרילנסר- זה תמיד כיף לעבוד מול בנאדם אחד, מאפשר לנו לבחון אותו מקרוב, לסמוך עליו, לעקוב אחרי הנעשה ועוד.

יתרונות:

1.מקצועיות- לרוב אתם תדעו בדיוק מי הולך לקדם את האתר שלכם בגוגל ומה היכולות המקצועיות שלו.

2.מחיר- לפרילנסר אין הוצאות ניהול של מזכירות, מנהלת חשובנות, משרד, ועוד מה שמאשר לו לתת לכם מחיר נמוך בהרבה מחברה לקידום אתרים.

3.נגישות-כאשר יש לכם מקדם אתר אין לכם צורך לעבור מול עשרות מזכירות, לחכות שמנהל יחזור אליכם ואולי דרג יותר בכיר בחברה.

חסרונות:

1.one man show- פרילנסר לרוב נאלץ לקדם אתר עצמו, לנהל חשבונות, לנהל לקוח, לתת שירות, בכלל הוא הכתובות הרבות לכל התהליך, מה שעלול לגרום לו למעמסה בנושאים אחרים מאשר לקדם את האתר שלכם, בשונה ממקדם אתרים בחברה שזהו תפקידו.

2.הכל תלוי בו-עם הפרילנסר שלכם הולך לאכול צהריים, כל החברה בארוחת צהריים 🙂 במידה והוא חלש היום כל התפעול של הקידום שלכם חלש .

3.מגבלה של הספק- בשונה מחברה במידה והוא עמוס מדי האתר שלכם עלול להיפגע מהעומס של המקדם וכו.

חברה לקידום אתרים:

אומנם שחושבים על חברה לקידום אתרים יש גם חברה לקידום אתרים כמו דיגיטאצ' די בוטיק  זה אוטומטית פחות מעניין מאשר מקדם אתרים, אנשים אוהבים לעבוד מול אנשים תמיד, אבל לא מעט מהמקרים לחברה יש יתרונות על פני פרילנסר וכמובן גם חסרונות.

1.מערך- לכל תהליך קידום אתרים, יש צורך במספר פעולות, כתיבת תוכן, אופטימיזציה אונסייט, העלאת מאמרים, יצירת לינקים איכותיים לאתר ועוד, כאשר אתם עובדים מול צוות אתם נהנים מחלוקת תפקידים של כמה אנשים שכל אחד מתמחה בתחום שלו,  אחד יותר חזק בכתיבת תוכן, השני יותר ביצירת לינקים איכותיים, ועוד.

2.רצף של עבודה- גם עם אחד העובדים לא נמצא תמיד המשימות מבוצעות, (כמובן בחרה מתוקנת לקידום אתרים).

3.סדר- חברה מספקת ללקוח סדר תהליכי, קראייטיב, יצירה (כמה מוחות) ועוד יתרונות מהסגנון הזה.

כותב המאמר הינו מנכ"ל חברת דיגיטאצ' חברת קידום אתרים. אייל רחמים.