מהי תוכנית שיווקית?
בשנים האחרונות יצא לי לכתוב לא מעט פוסטים ומאמרים עבור אתרים שונים רובם היו בנושאי השיווק כאשר היום אני רוצה לכתוב בעניין מהי תוכנית שיווקית?
למי היא מופנת ? ומה המטרה שלה ?
התכנית השיווקית מיועדת לשני נמענים למנכ"ל ולמחלקת המכירות
כאשר נקודת המוצא של כתיבת התוכנית היא הרצון לכולל שינוי בדרך כלל נפוץ אצל חברות המתכננות צמיחה
אם אין ברצונכם לייצר שינוי הרי שדי בתוכנית השיווקית של שנה שעברה על מנת לייצר את הרווח הרצוי .
כאשר אתם באים לכתוב תוכנית עסקית עבור העסק שלכם השאלה הראשית היא כיצד התוכנית תתרום לגידול בהכנסות ברווח הנקי של החברה?
זוהי הזדמנות מעולה עבור מנהל השיווק להראות למנכ"ל חיבור וקשר בין ניהול התקציב השיווקי אותו הוא מנהל לבין שורת התוצאה החזר ההשקעה,הרווח הנוצר.
תהליך יצירת ההכנסות מתחיל בשיווק אך למעשה הוא משותף למכירות של החברה, ולכן התוכנית נכתבת בראש ובראשונה למכירות.
כאשר אתם קוראים את התוכנית תשאלו את עצמכם האם הוא תוביל את אנשי המכירות לסגור יותר עסקאות?מומלץ לשאול אותם גם.
מידע הופך לידע אם ורק כאשר אנו נדע לתרגם את התבניות/דפוס של הלקוחות שלנו , כלומר אם אנו יודעים שמכירה מתבצעת רק כאשר המנכ"ל נוכח אז נדע
לתרגם את המידע לידע מעשי של איסוף לידים של מקבל ההחלטה.
שיווק מצוין ואיכותי אינו נראה כמו שיווק
בעבר השיווק הסביר ללקוחות מה הם צריכים לעשות. גישה זו אינה עובדת כיום מאחר והלקוחות יודעים המון עלינו ועל המתחרים ולכן
הלקוח אינו מקבל החלטה בהתבסס על אמירה פרסומית .
ולכן שיווק מקצועי אינו ממליץ ללקוח מה לעשות אלה מספק מידע רלוונטי שעוזר לפתור בעיות.
את התוכנית השיווקית צריך להכין לפני ההנהלה
מדדים:
השאלה שתעלה מצד המנכ"ל זה עלויות ולכן חשוב מאוד להתייחס לזה בשקף שמסביר מה אנחנו מודדים וכמה יעלה כל דבר.
Comments are closed.