איך לפרסם חנויות אינטרנטיות ברשתות חברתיות

יותר ויותר בעלי עסקים, ובייחוד לאור הקורונה והסגרים הרבים שהיו, בוחרים למכור את מוצריהם והשירותים שלהם בחנות אינטרנטית, שאותה הם מפרסמים בפלטפורמות השונות. כיום, בשל האפשרות לחשיפה גדולה מאד, רשתות חברתיות אלו מהוות אמצעי פרסומי נהדר ודרך נפלאה לחסוך בהוצאות, מצד אחד, ובו זמנית למשוך כמה שיותר לקוחות. אפשר, תודות לרשתות עצמן, לשמור על קשר ישיר עם הלקוח, להגביר את המודעות למותג באמצעים יצירתיים וכך להגיע להצלחה עסקית גבוהה במיוחד.

חשוב לציין שאחת הדרכים העיקריות לפרסום חנויות אינטרנטיות היא טרגוט ביטויים בעלי חיפוש גבוה בתחום. כאמור, לדוגמא אם יש לכם אתר שעוסק במתנות, נסו לבדוק מה הלונגטיילים שבתחום, וכך תוכלו לטרגט ביטויים

אילו רשתות חברתיות מומלצות לחנויות אינטרנטיות

אם אתם מעוניינים לפרסם חנות אונליין ברשת חברתית, תגלו כמה פלטפורמות מצוינות שיעזרו לכם לעשות את זה כהלכה. לכל רשת חברתית יש את היתרונות שלה, וכל אחת מאפשרת לפרסם את אותה חנות בדרכים האופייניות אך ורק לה. אז, אילו רשתות חברתיות מומלצות לחנויות אינטרנטיות? הנה, סקירה קצרה:

  1. פייסבוק – את הפייסבוק כולנו מכירים וזוהי, אולי, אחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר כיום ולא בכדי. משתמשים בה לא מעט אנשים פרטיים, וגם בעלי עסקים, המחזיקים חנויות אונליין, מוצאים אותה כפלטפורמה נפלאה. אפשר לפתוח בפייסבוק חנות מקוונת וכך להציע את המוצרים או את השירותים במקום אחד.
  2. אינסטגרם – האינסטגרם היא רשת חברתית וויזואלית יותר, שבהחלט מושכת את העין ואת תשומת הלב. גם באינסטגרם, כמו בפייסבוק, אפשר לפתוח חנות מקוונת, כאשר כאן יש דגש רב במיוחד על עניין התמונות. תמונות אטרקטיביות שמושכות את הלקוח יעזרו לכם, כבעלי עסקים, להגיע לרווחים גבוהים. 
  3. יוטיוב – היוטיוב הוא פלטפורמה נפלאה, שבה אפשר לפרסם חנויות – מוצרים וגם שירותים, בדרכים וויזואליות נפלאות. סרטוני וידאו קצרים או ארוכים, ערוכים כהלכה, יעזרו לכם להגיע לכמה שיותר לקוחות. את הסרטונים האלה תוכלו לשתף ברשתות חברתיות נוספות וכך ליצור שם וחשיפה למותג שלכם. 
  4. לינקדאין – כאן מדובר ברשת חברתית עסקית יותר שחושפת את החנות שלכם ללקוחות פוטנציאליים, שהמוצרים או השירותים שלכם, רלוונטיים להם. הלינקדאין פחות ויזואלית מרשתות חברתיות אחרות, והיא נותנת דגש יותר לתוכן. 
  5. טוויטר – הציוצים בטוויטר הם ממוקדים וקצרים ולכן חשוב שייכתבו כהלכה. תוכלו בעזרתם לקדם ולפרסם את חנות האינטרנט שלכם ולהגיע ללקוחות רלוונטיים במשפט קצר אחד. גם כאן הדגש הוא פחות על הוויזואל ומספר האפשרויות ליצירת תוכן שנראה טוב הן מוגבלות יותר. יחד עם זאת, קופירייטינג מוצלח בהחלט יעזור לכם להגיע למטרה וליצור שם למותג שלכם בהצלחה. 

טיפים לפרסום ברשתות החברתיות

אז ראינו שיש כמה רשתות חברתיות שבהחלט מהוות פלטפורמה ייחודית ונכונה לעסק שלכם ודרך להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. יחד עם זאת, אם לא תדעו איך לנצל כל רשת כזו כהלכה, לא תוכלו ליהנות מהיתרונות הנפלאים שלה. הנה כמה טיפים לפרסום ברשתות החברתיות שעושים את כל ההבדל בין היכולת שלכם להגיע ללקוחות רבים יותר, ובין חוסר היכולת או הגעה לכמות מצומצמת של לקוחות. בואו נתחיל:

  1. פרסום עקבי – כדי שהפרסום שלכם בכל אחת מהרשתות החברתיות שציינו מעלה יהיה אפקטיבי, חשוב שתקפידו על פרסום עקבי. המשמעות לכך היא פרסום של אחת למספר ימים, אחת לשבוע או אחת לחודש, אך באופן קבוע. כך אתם נשארים בתודעת הציבור ולא נעלמים ממנה. 
  2. דגש על ויזואליות – באמצעות תמונות וסרטונים אפשר להפוך כל פרסום ליעיל, נכון וגם כזה שמושך את העין. נצלו זאת לטובתכם ובכל פוסט שאתם מעלים לרשת, שלבו גם תמונות יפות ומושקעות של המוצרים שלכם, תמונות של לקוחות אולי וכל מה שנראה לכם לנכון שמושך גם את תשומת הלב. 
  3. תוכן בעל ערך לגולשים – מדריכים וטיפים ללקוחות שלכם הם בעלי ערך רב לגולשים, לאותם לקוחות פוטנציאליים ודרך לספק להם גם ערך מוסף מלבד הרצון למכור וכמה שיותר. העלו מדריכים שונים, כמו איך בוחרים נעלי עקב, או איך מודדים את כף הרגל כדי לדעת את המידה המדויקת ועוד ועוד. התאימו זאת כמובן למוצרים שאתם מציעים. 
  4. מעורבות היא מילת המפתח – באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו לייצר מעורבות של לקוחות, קיימים או חדשים. איך עושים את זה? תוכלו לפרסם סקרים שונים, לבקש מאותם לקוחות שהזמינו מוצרים לפרסם חוות דעת ועוד.