התפתחות של הנדל"ן שדרוג התדמית והגעה לתוצאות – ייעוץ אסטרטגי לעיריות ומועצות המסחרי בצפון הארץ

בקרב הציבור יש חשיבה מסוימת על העובדים ועל הפעילויות בשירות הציבורי שהיא לא כל כך חיובית ולכן קיים הצורך של שדרוג התדמית והגעה לתוצאות – ייעוץ אסטרטגי לעיריות ומועצות.

שינויים ברשויות השונות 

התדמית של העובדים ושל המנהלים ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות והמקומיות היא שמדובר בעובדים שאינם עובדים קשה, לא מתאמצים, עובדים כמות קטנה של שעות עבודה, כיוון שהם עסוקים בעניינים הפרטיים שלהם.

התחושה הזו נובעת מהעובדה שתושבים הגיעו למשרדים ונתקלו באופן ההתנהלות של עובדים מסוימים במשרדים הללו ולכן הסיקו מסקנות שכל העובדים בקטגוריה מתנהלים כך. הכול קורה בעצלתיים, שולחים את האזרח שוב ושוב כדי להביא עוד מסמך, במקום להגיד לו מראש את כל המסמכים הנדרשים למטרה הספציפית וכו'. 

המהפך ברשויות השונות 

את התדמית השלילית הזו חשוב לשנות וזאת כיוון שבשנים האחרונות חל מפנה חד בהתנהלות של העובדים. רשויות רבות שכרו את שירותיה של חברה מקצועית אשר מעניקה שירותים של ייעוץ אסטרטגי. במסגרת הפעילות הזו נסרקו כל רבדי הפעילות של המחלקות השונות, בוצעו ישיבות של סיעור מוחות לגבי אופן התפעול של כל מחלקה ומצד שני הוסקו מסקנות, איך המחלקה הזו אמורה לפעול וזאת בהתאם לצרכים של התושבים.

השינויים בפעילות היום יומית של העובדים

בשלב ראשון היועץ האסטרטגי נפגש עם מנהלי המחלקות ויחד הם גיבשו את תוכנית העבודה שיוצרת תוואי של דרך חדשה שעל פיה יעבדו כל עובדי המחלקה, תוך הגדרת תפקידים, חלוקה של תחומי הפעילות, אופן השירות לאזרח, התייעלות, עבודה בשיטות אוטומטיות באמצעות מיילים והודעות SMS לאזרחים ועוד.

לאחר הכנת לכל התוכניות, העובדים עוברים הדרכות והשתלמויות מדוקדקות על צורת ההתנהלות, שימוש בתוכנות חדשות וכל נושא נוסף שהם צריכים ללמוד, לקראת השדרוג של דפוסי הפעולה היום יומיים.

לאחר שהכול מוכן, העובדים מתחילים ליישם הלכה למעשה את הדרכים החדשות. פרק הזמן של ההסתגלות לנהלים החדשים הוא לעיתים קצר ולעיתים ארוך תלוי בעובדים ובמערכות הטכנולוגיות שגם להן לוקח זמן להתרגל למתכונת החדשה.

העבודה במתכונת החדשה

לאחר תקופת ההרצה, העובדים מתרגלים לשיטה החדשה, הם רואים עד כמה היא יעילה ומקצרת גם עבורם תהליכי עבודה מסוימים. לאט לאט גם המנהלים מרוצים הרבה יותר מקצב העבודה וגם התושבים מרגישים שרוח חדשה מנשבת במסדרונות של העיריה.

הם שמחים מאד שהדברים זזים הרבה יותר מהר, אין סחבת, יש התנהלות מהירה באמצעות מיילים וגם באמצעותSMS בנושאים שונים, אשר קשורים לעבודה מול העירייה.

את שביעות הרצון הזו, התושבים מביעים בשיחות ובתקשורת ולכן לאט לאט מתפשטת השמועה על הדרכים החדשות והאפקטיביות אשר מיושמות הלכה למעשה. מכלול זה מוביל לשיפור משמעותי בתדמית הן של הרשויות השונות הקטנות והגדולות והן של העובדים שהגיעו לתוצאות הנדרשות.