מדוע יש חשיבות גבוהה ללוגו של עסק

לכל עסק יש פרטים מזהים שונים, פרטים שעוזרים לו להציג את עצמו בפני קהלים שונים ולמכור את עצמו, מוצריו ושירותיו. מדובר בפרטים בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר לשווק ולקדם את העסק, אי אפשר להציג אותו, באופן פורמאלי ולא באופן לא פורמלי.

בראש ובראשונה הכוונה לשם, יש כמובן גם את עניין הבעלים או הנציגים שלו, האנשים שעומדים בפרונט מול הלקוחות, משקיעים, תקשורת וגורמים אחרים, יש את המותגים המובילים אותם מבקשים לשווק, וכן יש את הלוגו של העסק אותו צריך ומבקשים להציג ולהבליט בכל מקום.

מה זה לוגו ומה הוא משרת?

לוגו לעסק במובנים רבים זה כמו דגל למדינה או סמל של קבוצה ספורט. מדובר בסמן, עיצוב, אלמנט אשר לא ניתן לזהות את העסק בלעדיו והוא מהווה עבורו פריט זיהוי אשר מלווה אותו בכל מקום, בכל זמן.

למשל, אם העסק מעוניין להציג את מוצריו במקום מסוים, אחת הדרכים שלו להבליט את עצמו, להוכיח שהוא מציג שם ולהיחשף בפני הקהל המקומי היא באמצעות הלוגו שלו. זו הדרך שלו להראות נוכחות ולהראות לכולם שהוא שם.

בשביל להבין את תפקידו של לוגו לעסק, אפשר לספר את הסיפור הבא, מרבית האנשים ידעו לזהות לוגואים של חברות, גם מבלי שהשם שלהן יופיע עליו או לידו. בוודאי כשמדובר על לוגו של חברות מוכרות, אשר במקרים מסוימים אפילו הפך להיות מוצר בפני עצמו, סמל שאנשים בוחרים להשתמש בו ולהציג אותו, בלי קשר למוצר או לחברה.

מדוע יש לו חשיבות כל כך גדולה?

הסיבה שיש ללוגו חשיבות גדולה כל כך היא, שזו הדרך הטובה ביותר לאפיין עסק, לייצג אותו, ולהבדיל אותו מעסקים אחרים. הרי מאוד ייתכן שאנחנו נגלה עסקים עם שמות דומים או עסקים שלא אומרים שום דבר ללקוחות ולגורמים אחרים. לעומת זאת, הלוגו כן ילמד משהו עליו ורבים יאפיינו את העסק דרכו.

יש ללוגו חשיבות רבה גם בגלל העובדה שדרך הסמל והעיצוב שלו, אפשר ללמוד משהו על העסק, אפשר לאפיין אותו וללמוד משהו על הרעיון והחזון שעומד מאחוריו. אלה דברים שלא בכל מקום ובכל דבר אנחנו יכולים לעשות. כלומר, אם אנחנו בוחרים להשתמש בלוגו מסוים, זה יכול ללמד לא מעט על העסק ועל המשמעות שלו, מבחינה מקצועית ומבחינות אחרות.

נקודה חשובה נוספת שאנחנו צריכים לזכור, לוגו לעסק איננו מיועד אך ורק לצרכי שיווק ופרסום. בתוך העסק עצמו משתמשים בו לא מעט, וכן בתקשורת עם גורמים שונים. על כל נייר מכתבים או נייר אחר שהעסק מפיק ומפיץ, נוכל לראות את הלוגו שלו. זה סמן מסחרי לכל דבר, ובמובנים רבים ברגע שמשתמשים בו, זה סימן שהעסק עומד מאחורי זה ולא אדם פרטי שעושה זאת על דעת עצמו.