מבנה קישורים
גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, מכיל בכל רגע נתון אין סוף אפשרויות וכניסות לאתרים שונים ומגוונים. אנחנו חיים במאה ה- 21 והאופציות העומדות לרשותנו הן עצומות. בין אם אנחנו רוצים להזמין פיצה, לחפש ביקורות על טוסטר או על יעד מסוים אליו נרצה לטוס, הרי שברגע שנקליד את מילות החיפוש בגוגל אני עלולה לגלות כי ישנם מיליוני בתי עסק שהיו שמחים לתת לנו את השירות אותו אנו מחפשים.
העיקרון הזה נכון גם לצד השני. אנחנו, בתור בעלי עסק היינו רוצים שיבחרו דווקא בנו. שהלקוחות יראו אותנו בראש רשימת האתרים בגוגל וייעזרו בשירות שלנו יש להציע. אחד הגורמים שיכולים להשפיע על מה שאנחנו קוראים לו: 'קידום אורגני', משמע, הופעה קודמת של האתר במנוע החיפוש ללא תשלום כספי נוסף לגוגל, הוא מבנה הקישורים של האתר. או בשמו השני: URL.
ממה מורכב מבנה קישורים? או בשמו השני URL?
מבנה קישורים הוא למעשה כתובת האינטרנט של האתר. הכתובת בנויה באופן כזה שבתחילתה היא כוללת את אתר האינטרנט אותו היא מייצגת, בסוף שורת הכתובת תהיה הכוונה לנקודה ספציפית.
מה הגורמים שמשפיעים על מבנה קישורים של האתר?
ראשית, יש לציין כי מבנה קישורים צריך להיות קצר וקולע עד כמה שניתן. למה זה חשוב? כי אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יוכלו לחזור לעמוד הרלוונטי באתר שוב ושוב בקלות. מה שיאפשר לגוגל להבין כי מדובר בעמוד פופולארי וכך, יווצר למעשה קידום אורגני טבעי של העמוד במעלה הרשת. אבל, על אף הרצון לייצר URL קצר וקולע, אסור לנו לוותר על פרמטרים נוספים חשובים לא פחות.
- מה דף האינטרנט שלנו כולל? האם אנחנו רוצים לקדם אתר חדשותי בו לתאריך ולשעה יש חשיבות? אם כן, חשוב שאלו יופיעו ב- URL . אותו העיקרון נכון גם עבור אתר שמטרתו מכירת מוצרים כאלו ואחרים. אם אנחנו רוצים להבחין בין מוצר X למוצר Y ניתן לעשות זאת בכתובת האתר. בעזרת מספרים או שמות שיופיעו בכתובת האתר.
- שימוש במילות מפתח: 'מילות מפתח' הן מילים שעוזרות לנו להעלות קידום אורגני של האתר. חישבו על עצמכם. כאשר אתם מחפשים רופא שיניים מיומן כדי לבצע סתימה של חור בשן. האם אתם כותבים: 'רופא שיניים'? אולי אתם רושמים: 'סתימה של חור בשן', אולי תיעזרו במילים 'רופא שיניים בתל אביב' או בירושלים וכן הלאה. מילות מפתח הן למעשה המילים הנפוצות בהן משתמש קהל גדול של מחפשים ברשת. אנחנו רוצים שמספר גדול של לקוחות ישתמש במילים בהם אנו הגדרנו את האתר. כדי שעוד ועוד לקוחות ימצאו את האתר שלנו דווקא. לא פעם מבנה קישורים של אתר זה או אחר יכלול את מילות המפתח בהן בחרנו.
חשבו לפני שאתם פועלים
כעיקרון, חשוב לדעת כי בחירה נכונה של מבנה קישורים בשלבים הראשונים של הקמת האתר הוא לא עניין של מה בכך. מכיוון ששינוי של מבנה קישורים, משמע כתובת האתר, עלול להפוך לפרויקט מורכב שייקח מכם זמן ומשאבים. הכלל הזה נכון ביתר שאת כאשר אנו לוקחים בחשבון את החשיבות של ההתפתחות העסקית כל הזמן. לא כל מה שרלוונטי ומשמעותי היום יהיה משמעותי גם בעוד שנה או שנתיים. לכן, ההמלצה שלנו היא להגדיר יעדים באופן מסודר לפני הקמת האתר באופן כזה שיאפשר התאמה מקסימלית של הצרכים שלכם למבנה הקישורים של כתובת אתר האינטרנט של העסק שלכם.
למידע נוסף כנסו לאתר BEST LINK
Comments are closed.