קידום אתרים אורגני בגוגל – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

אנשי מקצוע שמתעסקים בקידום אתרים, יכולים להבחין די בקלות בהבדל בין אתר שמקודם בצורה נכונה לבין אתר שמקודם בצורה לא נכונה. לא מדובר רק בדירוג שלהם בגוגל, אלא במאפיינים אחרים שיכולים להסביר, למה אתר אחד נמצא גבוה בדירוג ואתר אחר לא. 

גולשים שאינם מתעסקים בתחום ואינם מבינים בו, יתקשו להבחין בכך. הם יסתכלו על העיצוב של האתר, יסתכלו על התכנים שמופיעים בו, והם עלולים לצאת מתוך נקודת הנחה, ששניהם שווי ערך ולמעשה האתר שאיננו מקודם, הרבה יותר מוצלח מזה שכן מוקדם. זה ההבדל בין מי שמבין בתחום לבין מי שלא. 

קידום אתרים אורגני בגוגל זה תחום מאוד לא פשוט, הוא דורש המון סבלנות, דורש הרבה ידע מקצועי, כולל ידע טכני וחשוב לא פחות, הוא דורש מהמקדמים להתעדכן כל הזמן ולהכיר את כל השינויים שחלים בתחום. רק כך הם יכולים לקדם את האתרים של הלקוחות שלהם בצורה נכונה ולהביא לתוצאות. זה מה שמבדיל בין מי שבא מהתחום לבין מי שלא. 

כיצד יודעים שאתר מקודם בצורה נכונה

זה נכון שאתר אינטרנט נמדד, בין היתר, על ידי חווית הגלישה שבו, על ידי העיצוב ונוחות השימוש בו. אך אלה לא הדברים היחידים שמשפיעים על הדירוג שלו. הכלל הוא, שהאתר צריך להיות רלוונטי לגולש ולספק לו את כל המידע שהוא צריך, בצורה אפקטיבית ונוחה. 

לכן כשרוצים לבחון אם אתר אינטרנט מקודם נכון מבחינת גוגל, אז בוחנים פרמטרים שונים. למשל, בוחנים עד כמה הכותרות של האתר הן נכונות ומותאמות לתוכן בו מתעסק האתר, בוחנים את התוכן שמופיע באתר עד כמה הוא רלוונטי, מעודכן ונכון, בוחנים את השימוש בתמונות, סרטונים ואלמנטים אחרים שיכולים לעזור לגולש, כמו כן, בוחנים קישורים פנימיים שמחברים בין עמודים שונים באתר וכן קישורים חיצוניים שמובילים לאתרים אחרים, אשר אמורים להיות גם אתרים חזקים וגם רלוונטיים לתחום.

קידום האתר בגוגל מתבצע באמצעות כלים שונים, הן כאלה שמיועדים למחקר, ניתוח, בקרה וכן כלים שמאפשרים לדעת האם האתר עומד בתנאים של גוגל או לא.