היתרונות בקידום אורגני על פני קידום ממומן

מנוע החיפוש של גוגל מונע על ידי אלגוריתם, אשר חושף במהלך חיפוש של גולש אודות מידע, אתר או העסק, את האתרים הטובים ביותר בתוצאות החיפוש הראשונות. כיצד האלגוריתם של גוגל יודע איזה אתר לחשוף בתוצאות החיפוש הראשונות? כל אתר אשר האלגוריתם מזהה כי הוא חשוב ורלוונטי עבור המחפש, בהתאם לתוכן שבו, הקישורים שלו ועוד, הוא אתר אשר יבחר האלגוריתם להעלות בין תוצאות החיפוש הראשונות בעת חיפוש רלוונטי. כתוצאה מכך- ישנה תחרות בין בעלי האתרים על המקומות הראשונים בגוגל. אין ספק שישנו הבדל בין עסק אשר האתר שלו מופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי, לבין עסק אשר מופיע בתוצאות החיפוש הנמוכות ביותר בדף או בדפי החיפוש הבאים. קידום אורגני בגוגל מהווה שיטת קידום אשר מטרתה היא להפוך את האתר לאיכותי ורלוונטי, על מנת שהאלגוריתם של גוגל יחשוף אותו בתוצאות החיפוש הראשונות בעת חיפוש רלוונטי.

מהו קידום אורגני?

הקידום האורגני הוא לכאורה קידום טבעי בגוגל. אלא שהוא לא באמת טבעי. על מנת לקדם אתר באופן אורגני בגוגל, יש צורך לבצע פעולות מסוימות שיסייעו לאתר להיות מקודם באופן טבעי. משמעותו של קידום אורגני בגוגל היא ביצוע פעולות בתוך האתר ומחוץ לאתר, על מנת להפוך אותו לרלוונטי. ככל שהאתר רלוונטי יותר, כך הוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות, בעת חיפוש באמצעות ביטויי רלוונטי. קידום אתרים בצורה אורגנית דורש עבודה שואפת של המקדם, הן בתוך האתר והן מחוץ לאתר. על מנת שאתר יופיע באופן תמידי בתוצאות החיפוש של גוגל, יש צורך לדאוג לתחזוקתו באופן שוטף. על מנת שהאתר יקודם באופן אורגני, יש לדאוג שהוא יכיל קישורים נכנסים ויוצאים רלוונטיים ובמינון הנכון, תוכן איכותי אשר מעניק ערך לגולש, אשר מוזמנות בו מילות מפתח ספציפיות שבוצע אודותן חקר מילות מפתח, אתר מסודר מבחינת היררכיית התוכן שבו ומבחינת חווית המשתמש בו ועוד.

מהו ההבדל בין קידום ממומן לאורגני

האופציה השנייה אשר גוגל מציעה לצורך קידום אתר נקראת: קידום ממומן. מדובר בקידום בתשלום, כאשר התשלום המתבצע על כל קליל שמקישים על המודעה. מחיר ההקלקה נקבע כמו במכירה פומבית, בהתאם לביקוש של כל מילת מפתח שבה מעוניינים להשתמש בקמפיין הממומן. ככל שמילת המפתח היא אטרקטיבית ומבוקשת יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר. גוגל מקצה מקומות בתוצאות החיפוש הראשונות בעת חיפוש רלוונטי, גם עבור מודעות ממומנות. לרוב הגולש ידע איזה תוצאות הן תוצאות הנובעות מקידום ממומן ואיזה תוצאות הן תוצאה של קידום אתרים אורגני מכיוון שהתוצאות הממומנות מסומנות.

מדוע כדאי לבחור בקידום אורגני על פני ממומן

בעל עסק המעוניין לראות תוצאות מיידיות בכניסות לאתר שלו, יכול לבחור בקמפיין ממומן. קידום אתרים אורגני הוא קידום אשר התוצאות שלו אינן נראות בטווח הקרוב, אך בכל זאת יש לו מגוון יתרונות על פני הקידום הממומן:

1.קידום אתרים אורגני הוא קידום אשר התוצאות שבו הן תוצאות לטווח הרחוק. לקמפיין מימון אמנם יש תוצאות מיידיות, אך כאשר התקציב שהוגדר עבור קידום ממומן נגמר, הרי שהמודעה תפסיק להופיע. לעומת זאת, כל פעולה המתבצעת במסגרת קידום אורגני באתר, היא פעולה אשר נותנת את אותותיה באופן תמידי. על אף שקידום אתרים אורגני חייב להתבצע באופן שוטף על מנת לשמור על האתר בתוצאות החיפוש הראשונות תמיד, הרי שעיקר העבודה בקידום האורגני מתבצעת בעיר בחודשים האחרונים

  1. על פי סקר שנערך בקרב גולשים שמבצעים חיפוש בגוגל, הוסקה מסקנה מאוד ברורה: מרבית הגולשים בוחרים בתוצאות החיפוש האורגניות על פי תוצאות החיפוש הממומנות. לכן, אין ספק שכדאי להשקיע בקידום אורגני.
  2. בעוד שההקלקות על תוצאות הקידום הממומן הן בעלות, הקלקות על תוצאות החיפוש האורגני הן חינמיות ולכן, באתר שלכם יכולה להיות תנועה רבה ומשמעותית בהתאם לריבוי הקלקות, כאשר אין הגבלת תקציב אשר מגבילה את כמות ההקלקות היומית על האתר שלכם

מכיוון שקידום אורגני הוא תהליך אשר חייב להתבצע באופן המדויק ביותר, על מנת שהוא יפיק תוצאות, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית העוסקת בתחום הקידום האורגני. חברה מעין זו תסייע לאתר שלכם להתברג בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, באמצעות תהליך קידום אתר אורגני איכותי ויעיל.