בניית אתרים

אם יש לכם עסק, במיוחד אם מדובר בעסק שאינו פיזי אבל גם כזה שיש לו חנות או משרדים, הרי שאתר האינטרנט שלו הוא חלון הראווה שלו בפני לקוחות פוטנציאליים. באתר הגולשים יכולים להתרשם מן המוצרים או השירותים שאתם מציעים, לקבל מידע יקר ערך ופרטי יצירת קשר בעת הצורך, וחשוב מכל: הם מקבלים עליכם רושם ראשוני. הואיל ולפחות אחת ממטרותיו של אתר עסקי היא להגדיל את מחזור הרווחים שלכם, ודאי שלרושם הראשוני יש השפעה על החלטת הגולשים באם להפוך ללקוחות שלכם או לא – ומכאן החשיבות העצומה של בניית אתרים.

מה כוללת בניית אתרים?

חברות שונות מציעות שירותים שונים, אולם באופן כללי ניתן לומר שבניית אתרים כוללת:

  • בנייה טכנית של קוד תכנות לפי כללי יסוד מקובלים
  • עיצוב האתר באופן מרשים, מזמין ונוח לניווט ושימוש
  • כתיבת והזנת תוכן מקורי, איכותי ורלוונטי לאתר

לכל אחד מהשלבים שפורטו לעיל יש גם חשיבות על דירוג האתר במנועי חיפוש ובראשם גוגל: ככל שהאתר יהיה בנוי בצורה נכונה יותר, שעיצובו יצור חוויית משתמש טובה והתוכן שבו יהיה רלוונטי יותר, כך האתר ידורג גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש המוצגת לגולשים המחפשים דבר מה, ומכאן שבניית אתרים טובה יכולה גם להגדיל את החשיפה של העסק שלכם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי.

אז איך מתחילים?

אם הגעתם למסקנה שאתם זקוקים לאתר כדי לעזור עם מיתוג העסק שלכם, הצעד הראשון הוא להגדיר לעצמכם את מטרתו לאפיין אותו: מה תרצו שיופיע באתר, מהו צריך להיות המבנה שלו, אילו תכנים יופיעו בו וכדומה. לשם כך מומלץ להציץ באתרים של עסקים מתחרים באותו תחום, מהארץ ומהעולם; בהם תוכלו למצוא רעיונות, לאמץ אלמנטים מוצלחים ולזהות נקודות חולשה.

כעת ניתן להמשיך לשלב המעשי של בניית האתר. כיום קיימות פלטפורמות רבות המאפשרות לכל אחד לבנות לעצמו אתר באופן פשוט ונוח גם ללא ידע טכני קודם.

ישנם אתרים המבוססים מערכת של קוד סגור, כמו האתר https://www.htzdik.com/. לא תוכלו לראות שוני כגולשים, אך מי שמבין בכל מה שמתרחש מאחורי הקלעים של האתר יודע את ההבדל.

עם זאת, דעו כי ככל שהאדם שבונה את האתר מנוסה יותר בתחום, כך התוצר הסופי יהיה טוב ואפקטיבי יותר. על כן מומלץ להתייעץ ואף לשכור חברת בניית אתרים בעלת ניסיון והמלצות, אשר תוכל גם לסייע לכם בהיבטים נוספים מעבר לבנייה הטכנית של האתר – למשל בנושאים של רכישת דומיין, אחסון האתר, קידומו במנועי חיפוש וכדומה.

השלב הבא הוא תחזוקה שוטפת של האתר ועדכון התכנים שבו. הקפידו לשמור על רלוונטיות ועניין בקרב הגולשים, על מנת שהאתר שלכם יצליח להשיג את מטרתו ולהביא לכם לקוחות חדשים.