מדריך קידום אתרים בחו"ל למתחילים

לפני כמה ימים הגיעה אל האינבוקס שלי ההודעה הבאה: "שלום, אני עוקבת אחרי הפרסומים שלך ברשתות החברתיות, בבלוגים ובאתרים ומנסה ללמוד קידום אתרים בחו"ל. אני מחפשת מאמרים בסיסיים יותר למתחילים. האם במקרה הכנת איזה מדריך "קידום אתרים בחו"ל לאידיוטים"??? אם כן, תוכל לשלוח אליי קישור אליו? תודה מראש, נורית"

החלטתי לענות לנורית (שמה המלא שמור כמובן במערכת) על השאלה. ראשית, הקוראים שלי הם ממש, אבל ממש לא אידיוטים. ושנית, אם את מתחילה ללמוד קידום אתרים בחו"ל כי זיהית את הפוטנציאל העסקי שגלום בכפר הגלובלי כך שבקרוב יתחילו לזרום אל העסק שלך לקוחות מכל העולם אז כנראה שגם את רחוקה שנות אור מהתיאור "אידיוטית". עכשיו שסגרנו את הפינה הזו אפנה לענות לך על השאלה ששאלת. אכן, יש לא מעט חומרים שפרסמתי בנוגע לקידום אתרים בחוץ לארץ, אך טרם פרסמתי מדריך קידום אתרים לחו"ל ייעודי  למתחילים. אז הנה הוא לפנייך נורית ולפניכם, קוראים יקרים. זה הבסיס שנחוץ לכל מקדם אתרים בחו"ל שנמצא בראשית דרכו.

  • בחירת מדינת היעד. השלב הראשון הוא זיהוי מדינת היעד בחו"ל או שפת היעד. אפשר לבחור בין לקדם אתר אינטרנט עבור מדינה ספציפית, למשל ספרד או לקדם לכל דוברי שפה מסויימת: ספרד, פורטוגל, מקסיקו, פרו, אקוודור וקוסטה ריקה – כולן מדינות דוברות ספרדית. חשוב להבין שיש הבדל בין ספרד שבאירופה לבין קוסטה ריקה שבדרום אמריקה – יהיו פערי תרבות ואף הבדלים במבטאים ובשפה עצמה עקב ניבים שונים, הרגלי צריכה שונים, סגנון ותפיסת חיים שונה.
  • בחירת דומיין ושירותי אחסון. אחרי שבחרתם מדינת יעד רכשו URL עם הסיומת של ארץ היעד. אם בחרתם את אנגליה סיומת האתר תהיה uk, אם בחרת לקדם את האתר שלכם בניו זילנד co.nz וכן הלאה. בנוסף, יש לקנות את שירותי האחסון במדינת היעד, שכן זה מקל על העלאת האתר בפני הגולשים המקומיים (אתר ישראלי שמאוחסן באוסטרליה יעלה לאט יותר מאתר ישראלי שמאוחסן בישראל).
  • בחירת מילות מפתח. כמו בקידום אתרים בארץ כך גם בחו"ל – עלינו לבחור מילות מפתח לקידום ועל פיהן ליצור דפי נחיתה באתר. הפעולה היא אותה פעולה כמו בעברית רק בשפת מדינת היעד. אם אינכם מכירים את השפה ייתכן ותצטרכו עזרה של דובר שפת מדינת היעד. בשלב זה בחרו את המילים המתאימות ביותר עבור השירות/המוצרים שאותם אתם מציעים למכירה. גם כאן, כדאי להמנע ממילים גנריות (למשל, אופניים) ולחפש מילות מפתח וביטויים שמתארים בצורה הכי מדוייקת את השירות/המוצר שלכם. מומלץ לבחור מילים וביטויים בעלי זנב ארוך כך שהאתר יתקדם מהר יותר במעלה תוצאות החיפוש (למשל, "אופניים חשמליים במוסקווה" – במידה ובחרתם לשווק אופניים חשמליים לשוק הרוסי).
  • תרגום או כתיבת האתר. השלב הבא הוא יציקת תוכן לאתר. אם יש לכם אתר בעברית ייתכן ותוכלו לתרגם מאמר מעברית לאנגלית או הפוך וכך להסב אותו לשפה הרלוונטית לכם. אם אין לכם אתר בעברית, אז כתבו את האתר החדש מאפס בשפת מדינת היעד. בנקודה זו יש להתאים את הטקסטים, את התמונות, את הסרטונים, את הפעילות ברשתות חברתיות – את כל תוכן האתר לשפת מדינת היעד. הכוונה כאן לא רק לתרגום סתמי, כי אם ליציקת תוכן המותאם באופן ייחודי למדינת היעד מבחינת שפה, סלנג, ניב, פתגמים, תרבות, חוויית משתמש וכו'.שיווק באינטרנט
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש. השלב הזה הוא שלב שדומה לקידום בישראל, רק שגם כאן השפה היא שונה. יש להכניס לקוד האתר: Meta Description, Meta Key words & Titlesבשפת היעד.Alt  לתמונות בשפת היעד, תגיות בשפת היעד וכו'. בנוסף יש ליצור קישורים פנימיים בין דפי האתר וכן להוציא קצת קישורים מן האתר שלנו לאתרים סמכותיים אחרים במדינת היעד.
  • קישורים, מסעות פרסום ושיתופי פעולה. השלב הכמעט אחרון הוא פרסום האתר. זהו שלב אחרון אמנם אך הוא מתמשך. בשלב הזה יש ליצור קשרים עם אתרים אחרים במדינת היעד וביחד איתם להחליף קישורים או מאמרים עם קישורים. בנוסף, מומלץ להתחיל קמפיינים פרסומיים, מודעות פרסום אצל שותפים עסקיים, פרסומים ברשתות חברתיות, פרסום מאמרים ותוכן – באתרים שבמדינת היעד שבחרנו.
  • אנליטיקס. השלב הזה מתמשך אף הוא והוא נוגע לכל העבודה הרבה שעשינו עד כה. לאורך כל הדרך עלינו לבחון את הצלחתו של האתר ושל הקמפיינים שהשקנו במונחים מדידים. יש היום לא מעט כלים לבדוק את היעילות של כל פעולה שאנחנו עושים ועל בסיס בדיקה כמותית וניתוח אנליטי עלינו לקבל החלטות קידומיות ושיווקיות בעתיד הקרוב וגם הרחוק.

זהו הבסיס לקידום אתרים בחו"ל ועם הבסיס הזה ניתן לפרוץ שווקים נרחבים ולהגיע ללקוחות חדשים בכל העולם. בהצלחה!