תוכן שיווקי כסיפור מותג. איך עושים את זה נכון?

בעידן כל כך תחרותי, עלינו לבלוט מעל כולם כדי לקבל תשומת לב מרבית מכל גולש, ונראה כי הדרך הטובה ביותר בעידן "החברתי" היא דווקא לבצע זאת על ידי סיפור מותג. סיפורים מרתקים אודות מותגים מוכרים לנו היטב מרשתות גדולות שמפעם לפעם מספרות לנו סיפור מעניין אודות המותג שלהן וכך גורמות לנו לחיבור רגשי. סיפור טוב יאפשר גם לעסקים קטנים לבנות מותג מעניין, כזה שיגרום לגולש להתחבר לבעל העסק ולרצות ליצור איתו קשר, לא בגלל שהוא יותר טוב מהמתחרה שלו, אלא בגלל שהוא הצליח דרך כתיבה שיווקית ליצור סיפור מסקרן.

סיפור טוב ידבר על מאחורי הקלעים של המותג, הא יהיה מעניין, מרגש, מחבר ויגרום לגולש להזדהות איתו. בואו נחשוב על זה לרגע, מהו מותג? הוא רגשות שנוצרו עקב סיפורים, סרטונים ותמונות שהצלחנו להעביר לצרכנים. שלל אפיקים אלו מאפשרים לגולש להשאיר פרטים או לרכוש דבר מה במטרה ליצור סוג של הזדהות. ניקח לדוגמה את מותג העל קוקה קולה, הוא אומר לנו "טעם החיים" ומספר לנו סיפור של קהל צעיר חוגג במסיבת ענק, וכך גורם לנו לרצות להיות באותו מצב ולרכוש את המשקה. עניין המיתוג משפיע כמובן גם על קידום אתרים בגוגל ועוזר לאתר להיחשף יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

אז מה חייב להיות בסיפור מותג?shutterstock_378672394

סיפור ולא מוצר – אל תמכרו שום דבר חוץ מהסיפור של העסק שלכם, הוא כבר יביא לכם חשיפה והתעניינות מצד הגולשים. מובן שתוכלו להזכיר פה ושם את המוצרים או השירותים שלכם, אבל בצורה סיפורית.

מעורר השראה – סיפור טוב יהיה מעורר השראה, הוא יסביר לגולש שיש כאן משהו מעניין ואולי גם עם ערך מוסף ומוסר השכל.

סיפור אמיתי – כדי לנגוע ברגש של הגולש, עליכם להיות אמיתיים ולא לסלף את האמת. רצוי שיהיו בסיפור דמויות, תאריכים, מקרים ספציפיים, מקומות מסוימים וכל דבר שיוכל לשדר אמינות. לדוגמה – "לאחר משבר הגירושין שלי בשנת 2007 החלטתי להיות מגשר, כדי לאפשר לזוגות להתגרש בצורה נוחה יותר".

הזדהות – סיפור בעל הזדהות יהיה חזק יותר ונוגע, ולכן חשוב שהוא ירגיש כאילו אנחנו מכירים את המצבים האלו ויכולים להזדהות איתם בשגרת היום יום. לדוגמה – "לאחר לידת בני, החלטתי שאני רוצה לתת לו מעצמי יותר ולוותר על קריירה מכובדת במגדלי פאר, ולכן החלטתי לעבוד מהבית כמעצבת גרפית". או כתבה לבלוג – "להיות מעצבת גרפית ואימא במשרה מלאה".

סיפור שיפעיל את כל החושים – נסו לכתוב סיפור שניתן לחוש אותו, לראות אותו ואפילו להתרגש ממנו. סיפור שכזה יוכל לגרום למותג שלכם להיות אנושי יותר.

סיפור המחובר לערכי המותג – חשוב לשמור לאורך כל הסיפור על ערכי המותג, לחשוב מה אתם רוצים לשדר, מה ערכי עבור קהל היעד שלכם, מה חשוב לו כאשר הוא רוכש דבר מה וכך הלאה.

לסיכום, סיפור טוב יוכל לבנות מותג טוב, מותג בלתי נשכח, כזה שיוכל להעביר לגולש בדיוק מי אנחנו ומה ערכי המותג שלנו. ככל שנעביר לגולש סיפור יותר רגשי ואמיתי, כך הוא יותר התחבר אלינו וינסה ליצור קשר או לרכוש דבר מה. את הסיפורים תוכלו לשלב באודות החברה, בפוסט בפייסבוק, בבלוג ובכל מקום שתרצו.